Szkolenie dedykowane jest osobom zaangażowanym w proces tworzenia i udostępniania w internecie cyfrowych zasobów muzeów.
Szkolenie realizowane będzie jako cykl dwóch webinarów, w ramach którego omówione zostaną m.in. zagadnienia prawa autorskiego w działalności muzeów, kwestie weryfikacji statusu prawnego muzealiów, udostępniania zasobów muzeów w oparciu o obowiązujące przepisy (ustawę o muzeach, ustawę o dostępie do informacji publicznej oraz ustawę re-use). Przedstawione zostaną przykłady instrukcji, polityk i regulaminów udostępniania danych w muzeach.
Wymagania techniczne obowiązujące uczestników webinarów:
- Przeglądarka Firefox lub Chrome (w aktualnej wersji).
- Stabilne i wydajne łącze internetowe, zalecamy nie wykorzystywanie Internetu mobilnego.
Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą do 29.09.2020 r. do godz. 15:00. W dniu 06.10.2020 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na obydwu webinarach.