Szkolenie skierowane jest do pracowników muzeów, szczególnie osób odpowiedzialnych za kontakty z publicznością i za udostępnianie muzeów osobom z niepełnosprawnościami, w tym koordynatorów dostępności. Ma na celu przybliżenie zapisów wymogów ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz próbę wspólnego przełożenia tychże na praktykę pracy muzeów.
Poruszymy tematy związane z udostępnianiem przestrzeni i ofert muzeów, zadaniami i obowiązkami koordynatora dostępności, dostępną promocją i komunikacją, a także dotkniemy tych aspektów ustawy o dostępności cyfrowej, które mają związek z pracą koordynatora dostępności.
Zadaniem cyklu webinarów jest nie tylko poznanie opinii prelegentów, lecz także wymiana doświadczeń. Szkolenie będzie miało formę webinarów połączonych z elementami warsztatu.
Wymagania techniczne obowiązujące uczestników webinarów:
- Przeglądarka Firefox lub Chrome (w aktualnej wersji).
- Stabilne i wydajne łącze internetowe, zalecamy nie wykorzystywanie internetu mobilnego.
Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy maksymalnie po dwóch przedstawicieli z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą do 30.09.2020 r. do godz. 15:00. W dniu 07.10.2020 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Szczegóły i zapisy na stronie szkolenia.nim.gov.pl