Muzeum Widzialne

21 października 2024 r. odbyło się posiedzenie Jury 6. Przeglądu Muzeum Widzialne 2024Marta Dziewulska, Aleksandra Długołęcka, Marek Grzyb, Katarzyna Lorenz-Cymer i Anna Nowokuńska-Maksymiuk wyłonili nominowanych w tegorocznej edycji Przeglądu - listę nominacji publikujemy poniżej. Wyniki poznamy 28 października 2024 r. podczas gali konkursowej w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, które jest partnerem wydarzenia.

NOMINACJE_6. Przegląd Muzeum Widzialne 2024

Kategoria A. Identyfikacja muzeum:

Centralne Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach
Muzeum Narodowe w Gdańsku
Muzeum Narodowe w Krakowie
Muzeum w Tarnowskich Górach

Kategoria B. Identyfikacja wystaw czasowych:

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie | Wokół nas morze ognia
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku | Las. Schronienie ofiar. Kryjówka zbrodni
Muzeum Miasta Gdyni | Jakub Szczęsny. Polskie Projekty Polscy Projektanci
Muzeum Miasta Gdyni | W Gdyni nie pada – wystawa historyczno-sensoryczna
Muzeum Narodowe we Wrocławiu | Szklane życiorysy. Polskie projektantki szkła (1945-2020)
Muzeum Narodowe w Gdańsku | Fangor. Poza obraz
Muzeum Warszawy | Julia Keilowa. Projektantka

Kategoria C. Grafika stron internetowych

Muzeum Narodowe we Wrocławiu
Muzeum w Tarnowskich Górach

Kategoria D. Kampania promocyjno-marketingowa

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie | Wokół nas morze ognia
Muzeum Miasta Gdyni | Dla przyjaciół Kachu
Muzeum Narodowe we Wrocławiu | Szaleństwo rokoka! Fascynacja rokokiem na Śląsku (XVIII–XXI w.)
Muzeum Powstania Warszawskiego | Kampania promocyjna z okazji 79. rocznicy Powstania Warszawskiego pod tytułem Miłość istnieje zawsze
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie | Weekend z Japonią pełną smaku. Kampania promocyjna wystawy I Love Sushi
Zakład Narodowy im. Ossolińskich / Muzeum Książąt Lubomirskich we Wrocławiu | Lato – jesień – zima – wiosna

Kategoria E. Zarządzanie mediami społecznościowymi

Muzeum Narodowe w Warszawie | #Zwitkacuj się. Jak wykorzystać filtry AR w zarządzaniu mediami społecznościowymi muzeum
Muzeum Powstania Warszawskiego | Cykl 20 – lat muzeum

***

Przegląd Muzeum Widzialne, który zainaugurowaliśmy w 2013 roku, ma na celu wybór najlepszych systemów identyfikacji wizualnych, działań promocyjnych i wizerunkowych zrealizowanych przez polskie muzea. To również forma uznania i docenienia aktywności, która ma znaczenie w procesie budowy marki muzeum i pozyskiwania nowych odbiorców oferty muzealnej. Projekty nagradzane w konkursie mają stanowić źródło inspiracji i być sposobem przekazywania wiedzy o skutecznym wykorzystywaniu języka graficznego czy planowania elementów strategii wizerunkowych.

Od pierwszej edycji do udziału w Przeglądzie zapraszamy muzea, ale też współpracujące z muzeami studia graficzne, agencje reklamowe czy indywidualnych grafików.

Kategorie konkursowe 6. edycji Przeglądu Muzeum Widzialne 2024:

Kategoria A – identyfikacja muzeum: ocenie podlegają wdrożone systemy identyfikacji wizualnych muzeów, tj. logo, system informacji wewnątrz i na zewnątrz muzeum, w tym oznakowanie wystaw stałych, projekty druków firmowych, informacyjnych, materiałów edukacyjnych etc.

Kategoria B – identyfikacja wystaw czasowych: ocenie podlegają opracowane przez muzea na potrzeby wystaw czasowych kompleksowe systemy identyfikacji wizualnej, w tym m.in.: projekty plakatów, folderów, tablic informacyjnych w przestrzeni wystawienniczej, wydawnictw, materiałów edukacyjnych.

Kategoria C – grafika strony internetowej: ocenie podlega projekt graficzny i funkcjonalność strony internetowej muzeum.

Kategoria D – kampanie promocyjno-marketingowe: ocenie podlegają zrealizowane przez muzeum kampanie promocyjno-marketingowe, których celem jest promocja muzeum, wystaw, projektów edukacyjnych. Zgłoszenie w tej kategorii powinno prezentować poszczególne etapy kampanii, w tym: wyznaczenie celów kampanii (co chciano osiągnąć poprzez kampanię), identyfikację grup docelowych (do kogo kierowano działania), wybór kanałów komunikacji (np. reklamy prasowe, reklamy w mediach elektronicznych, ulotki, profile społecznościowe itd.), promocyjne wydarzenia towarzyszące (np. koncerty, pokazy, warsztaty, projekcje), osiągnięte efekty (określenie skuteczności działań, np. poprzez frekwencję, zainteresowanie mediów).

Kategoria E – zarządzanie mediami społecznościowymi: ocenie podlega strategia i zarządzanie profilami społecznościowymi muzeum.

Zgłaszane projekty powinny zostać wdrożone przez muzea w okresie od 31 sierpnia 2022 roku do 31 sierpnia 2024 roku.

Kompletne zgłoszenie obejmuje kartę zgłoszeniową oraz prezentację zgłaszanego projektu. Całość nie może przekraczać 35 MB. Sposób przygotowania prezentacji pozostawiamy decyzji zgłaszającego.

Zgłoszenia należy przesyłać na adres muzeumwidzialne@nim.gov.pl do 18 października 2024 roku.

Partnerem tegorocznej edycji PMW jest Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, laureat I nagrody 5. Przeglądu Muzeum Widzialne 2022 w kategorii identyfikacja wystaw czasowych za realizację wystawy "Ziemia (P)oddana". 

Jury 6. edycji Przeglądu Muzeum Widzialne: Aleksandra Długołęcka, Marta Dziewulska, prof. ucz. dr hab. Marek Grzyb, Katarzyna Lorenz, Anna Nowokuńska-Maksymiuk. 

Więcej o Przeglądzie Muzeum Widzialne i laureatach poprzednich edycji Przeglądu (link).

Karta zgłoszeniowa 6. Przeglądu Muzeum Widzialne
Regulamin 6. Przeglądu Muzeum Widzialne

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.