Zasady uzgadniania projektów statutów muzeów samorządowych, muzeów współprowadzonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wpisanych do RIK jednostek samorządu terytorialnego oraz projektów regulaminów muzeów niebędących instytucjami kultury.
Zarówno statut jak i regulamin podlegają uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
Do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Departament Dziedzictwa Kulturowego) należy złożyć wniosek zawierający projekt statutu lub regulaminu. Dodatkowo do projektu regulaminu należy dołączyć także wypełniony „kwestionariusz założyciela muzeum nieposiadającego osobowości prawnej (w organizacji)”.
Na stronie MKiDN [LINK] znajdują się zasady uzgadniania projektów a także przykłady statutu i regulaminu oraz kwestionariusz założyciela muzeum prywatnego.
Wszelkich informacji dotyczących procedury uzgodnieniowej udziela Departament Dziedzictwa Kulturowego MKiDN pod numerem telefonu 22 42 10 450, email: ddk@kultura.gov.pl
Dokumenty należy wysyłać bezpośrednio do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na poniższy adres.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Departament Dziedzictwa Kulturowego
Krakowskie Przedmieście 15/17
00-071 Warszawa