Prezydent Miasta Koszalina ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Muzeum w Koszalinie

Prezydent Miasta Koszalina ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Muzeum w Koszalinie.

Zatrudnienie na czas określony – 3 lata.

Nazwa i adres instytucji kultury: Muzeum w Koszalinie, ul. Młyńska 37-39, 75-420 Koszalin.

Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało:
- kierowanie działalnością Muzeum i reprezentowanie go na zewnątrz,
- realizowanie celów i zadań instytucji wynikających z Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz Statutu Muzeum, a w szczególności:

  1. kierowanie sprawami działalności podstawowej i administracyjnej,
  2. zapewnienie właściwej organizacji pracy, dokonywanie podziału zadań między poszczególnymi działami, i samodzielnymi stanowiskami pracy,
  3. zatwierdzenie rzeczowo-finansowych planów działania instytucji oraz nadzór nad ich realizacją,
  4. nadzór nad zbiorami i ich ewidencjonowaniem oraz nad majątkiem Muzeum,
  5. naczelna redakcja wydawnictw muzealnych,
  6. realizacja programu działania określonego umową o której mowa w art. 15 ust. 5 ustawy
    o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

 

Wymagania konieczne:

Pracownikiem zatrudnionym na tym stanowisku może być osoba, która:
- posiada obywatelstwo polskie,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Dyrektora Muzeum w Koszalinie,
- posiada wykształcenie magisterskie w zakresie związanym z działalnością podstawową Muzeum bądź ekonomiczne lub prawnicze,
- posiada 5 letni staż pracy w tym 3 lata na stanowisku kierowniczym związanym z zarządzaniem dużymi zespołami ludzkimi,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 Wymagania pożądane:
- ukończenie studiów podyplomowych z zakresu zarządzania (preferowany profil: zarządzanie instytucjami kultury),
- co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym w jednostkach sektora finansów publicznych działających w obszarze kultury,
- minimum 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem,
- doświadczenie w realizacji projektów naukowo-badawczych,
- wykształcenie w jednej z dziedzin związanej z działalnością statutową Muzeum w Koszalinie,
- dorobek naukowy lub publicystyczny w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum w Koszalinie,
- znajomość specyfiki pracy w muzeach publicznych,
- znajomość zagadnień i doświadczenie w zakresie pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych,
- udokumentowana współpraca z zakresu działalności kulturalnej na forum krajowym lub międzynarodowym,
- znajomość przepisów prawnych z zakresu: funkcjonowania instytucji kultury, w szczególności muzeum, finansów publicznych, prawa samorządowego, prawa zamówień publicznych, kodeksu pracy oraz kodeksu postępowania administracyjnego, Statutu Muzeum w Koszalinie,
- znajomość zagadnień związanych z historią, archeologią, historią sztuki, sztuką współczesną,
- znajomość języka obcego (angielskiego lub niemieckiego) w stopniu co najmniej komunikatywnym,
- umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz zdolności menadżerskie, kreatywność, odporność na stres, sumienność, umiejętność zarządzania zasobami finansowymi,
- wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny, curriculum vitae,
autorska koncepcja programowo-organizacyjna Muzeum w Koszalinie na okres 3 lat, uwzględniająca możliwości finansowe instytucji i pozyskiwanie środków zewnętrznych, w tym program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju instytucji kultury, obejmująca maksymalnie 10 stron formatu A4, rodzaj czcionki: Segoe UI, rozmiar 10, odstęp między wierszami 1,5 wiersza, zarówno w formie pisemnej jak i w wersji elektronicznej, w formacie DOC lub PDF (płyta CD/DVD lub pendrive),
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz kopie świadectw pracy, zaświadczenie z obecnego miejsca pracy lub inne opisane w wymaganiach niezbędnych na stanowisko na które został ogłoszony konkurs,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
- oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (lub przedłożenie kopii zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
- oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 104),
- adres do korespondencji elektronicznej.

Wyżej wymienione dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim, a dokumenty obcojęzyczne powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.

Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego. Ponadto kandydat wyłoniony w procesie rekrutacji przed nawiązaniem stosunku pracy będzie zobowiązany do dostarczenia oryginałów dokumentów wynikających z Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dn. 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.

Umowa z wyłonionym podczas konkursu kandydatem na stanowisko Dyrektora Muzeum w Koszalinie zostanie zawarta na 3 lata.

Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Muzeum w Koszalinie oraz program jego działania – zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2024 r., poz. 87). Odmowa zawarcia ww. umowy przez wybranego kandydata powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.

Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 31 grudnia 2024 roku.

Informacje i dokumenty o warunkach organizacyjno-finansowych Muzeum w Koszalinie, w tym planów finansowych i rzeczowych na okresy po rozstrzygnięciu konkursu oraz inne ogóle informacje na temat działalności instytucji kultury można uzyskać w Wydziale Kultury i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Koszalinie, przy ul. Mickiewicza 26, pok.18, nr tel. 94 3488711. Podstawowe dokumenty organizacyjne Muzeum dostępne są na stronie internetowej (link).

Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem:

Konkurs na stanowisko Dyrektora Muzeum w Koszalinie

na adres:

Urząd Miejski w Koszalinie,

Rynek Staromiejski 6-7,
75-007 Koszalin,
II piętro, pokój 222 – WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI

 w terminie do dnia 11 października 2024 roku.

 

Ogłoszenie Prezydenta Miasta Koszalina w sprawie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum w Koszalinie znajduje się na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Koszalinie (link).

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.