Prezydent Miasta Gdyni ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Muzeum Miasta Gdyni

Prezydent Miasta Gdyni ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Muzeum Miasta Gdyni z siedzibą: ul. Zawiszy Czarnego 1A, 81-374 Gdynia.

Muzeum Miasta Gdyni jest samorządową instytucją kultury, wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury Gminy Miasta Gdyni pod numerem II.

Kandydat wyłoniony w wyniku konkursu zostanie powołany na stanowisko Dyrektora na okres 4 lat.

REGULAMIN KONKURSU NA KANDYDATA NA DYREKTORA MUZEUM MIASTA GDYNI

§ 1. Formalne kryteria kandydata na stanowisko Dyrektora, w tym wymagane kwalifikacje:
1) udokumentowane ukończenie jednolitych studiów magisterskich lub studiów drugiego stopnia (tytuł zawodowy magistra lub równorzędny);
2) udokumentowany co najmniej trzyletni staż pracy na stanowisku kierowniczym w instytucjach kultury lub organizacjach związanych z działalnością kulturalną, naukowo-badawczą lub naukowo-dydaktyczną albo co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w samodzielnym zarządzaniu i realizacji projektów z dziedziny kultury lub ochrony dziedzictwa narodowego o charakterze ogólnopolskim i/lub międzynarodowym;
3) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie oraz umyślne przestępstwa skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) złożenie kompletu wymaganych w § 3 i § 4 dokumentów w terminie określonym w warunkach niniejszego konkursu.

§ 2. Preferowani będą uczestnicy konkursu, którzy wykażą się:
1) znajomością problematyki zagadnień związanych z zarządzaniem i finansowaniem instytucji kultury;
2) znajomością zagadnień z zakresu finansów publicznych, prawa zamówień publicznych w zakresie kultury, administracji oraz przepisów prawa w zakresie działalności kulturalnej, w szczególności ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz ustawy o muzeach;
3) znajomością zagadnień związanych z organizacją i działalnością Muzeum Miasta Gdyni oraz Strategii Rozwoju Miasta Gdyni 2030;
4) osiągnięciami w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na realizację projektów kulturalnych;
5) doświadczeniem w prowadzeniu działalności instytucji kultury, w szczególności muzeów;
6) zdolnościami organizatorskimi;
7) dobrą znajomością przynajmniej jednego języka obcego.

§ 3. Uczestnik konkursu zobowiązuje się do złożenia:
1) życiorysu zawodowego ze wskazaniem okresów zatrudnienia na stanowiskach kierowniczych w instytucjach kultury lub organizacjach związanych z działalnością kulturalną, naukowo-badawczą lub naukowo-dydaktyczną albo ze wskazaniem co najmniej trzyletniego doświadczenia zawodowego w samodzielnym zarządzaniu i realizacji projektów z dziedziny kultury lub ochrony dziedzictwa narodowego o charakterze ogólnopolskim i/lub międzynarodowym;
2) koncepcji programowej rozwoju Muzeum Miasta Gdyni opracowanej na okres od 1 kwietnia 2025 r. do 31 marca 2029 r. – o objętości maksymalnie 10 stron wydruku w formacie A4, zawierającej:
a) wskazanie linii rozwoju Muzeum w ww. okresie, w tym opis programu merytorycznego i wizerunkowego instytucji,
b) założenia organizacyjne obejmujące strukturę organizacyjną i podział kompetencji kadry Muzeum,
c) założenia polityki finansowej uwzględniającej możliwości budżetowe Muzeum i środki zewnętrzne;
3) jednostronicowego streszczenia koncepcji programowej, wraz ze zgodą na jego upublicznienie na potrzeby przeprowadzanego konkursu.

§ 4. Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunków formalnych:
1) pisemne oświadczenie o zgłoszeniu do konkursu, zawierające podstawowe dane osobowe, o których mowa w art. 221 Kodeksu Pracy, tj. imię i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe umożliwiające sprawną komunikację np. adres korespondencyjny/adres e-mail/numer telefonu, a w przypadku dostarczenia dodatkowo danych innych niż wymagane, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie dobrowolnie podanych danych osobowych zawartych w ofercie;
2) kopie dokumentów poświadczających staż pracy, posiadane doświadczenie i zdobyte wykształcenie (dyplomy, świadectwa pracy, umowy cywilnoprawne, zaświadczenia z obecnego miejsca pracy, certyfikaty, świadectwa itp.);
3) aktualne zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym wydane przez lekarza medycyny pracy;
4) aktualne zaświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;
5) oświadczenie uczestnika konkursu o korzystaniu z pełni praw publicznych.

§ 5. Informacje dodatkowe
1. Uczestnik konkursu ma prawo dostępu do własnych danych osobowych i nanoszenia stosownych poprawek.
2. Do oferty można dołączyć rekomendacje i inne dokumenty mogące mieć znaczenie przy ocenie kandydata.
3. Przez złożenie dokumentów uczestnik konkursu wyraża zgodę na poddanie się procedurze konkursowej.
4. Niezłożenie kompletu dokumentów określonych w § 3-4 lub złożenie ich po terminie określonym w § 8 ust. 1 stanowi podstawę do odrzucenia oferty z powodu niespełnienia wymogów formalnych konkursu.
5. Na prośbę uczestnika konkursu otrzyma on od Wydziału Kultury Urzędu Miasta Gdyni zestaw informacyjny zawierający warunki organizacyjno-finansowe działalności Muzeum Miasta Gdyni, składający się ze statutu, regulaminu organizacyjnego oraz informacji o budżecie instytucji w 2024 roku.
6. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia konkursu wraz z regulaminem konkursu można otrzymać w Wydziale Kultury Urzędu Miasta Gdyni.
7. Informacji o konkursie udziela: Wydział Kultury Urzędu Miasta Gdyni, e-mail: wydz.kultury@gdynia.pl, tel. 58 527 37 40.

§ 6. Do przeprowadzenia konkursu Prezydent Miasta Gdyni powoła Komisję Konkursową, określając jej skład, zadania oraz regulamin pracy.

§ 7. 1. Oferty w zaklejonej kopercie z napisem „Konkurs na Dyrektora Muzeum Miasta Gdyni – nie otwierać” oraz podanym imieniem, nazwiskiem i adresem korespondencyjnym należy kierować na adres:

Wydział Kultury – Urząd Miasta Gdyni
al. Marszałka Piłsudskiego 52/54
81-382 Gdynia

lub dostarczyć osobiście do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Gdyni, al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia.
2. Nadesłane oferty nie podlegają zwrotowi.

§ 8. 1. Nieprzekraczalny termin składania ofert – 31 stycznia 2025 roku. Podany termin dotyczy również ofert nadsyłanych pocztą – nie decyduje data stempla pocztowego.
2. Za termin rozpoczęcia postępowania konkursowego uznaje się dzień pierwszego posiedzenia komisji konkursowej.
3. Postępowanie konkursowe składa się z dwóch etapów, które obejmują:
1) otwarcie ofert i ocenienie ich pod względem formalnym;
2) rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnili kryteria formalne.
4. Komisja ma prawo skontaktować się z wybranymi kandydatami.
5. Przewidywany termin rozpatrzenia ofert i zakończenia postępowania konkursowego – 28 lutego 2025 roku.
6. O wynikach konkursu kandydaci zostaną poinformowani w sposób uwzględniający wskazane przez nich dane kontaktowe.
Więcej informacji (link). 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.