Seminarium dotyczy dwóch bardzo różnych grup odbiorców oferty kulturalnej: turystów zagranicznych oraz migrantów.
Seminarium dotyczy dwóch bardzo różnych grup odbiorców oferty kulturalnej. Turyści zagraniczni przybywają do instytucji kultury i przestrzeni dziedzictwa w swoim czasie wolnym, poszukując nowych doświadczeń o charakterze edukacyjnym, rozrywkowym, czy też estetycznym. Dysponują budżetem swobodnego wyboru, dzięki któremu mogą zaspakajać swoje potrzeby turystyczne. Dla instytucji kultury są pożądanymi zwiedzającymi w chociażby takich kategoriach jak przełamywanie stereotypów, frekwencja, przychód, rozpoznawalność czy też internacjonalizacja. Z kolei migranci rzadziej przekraczają progi polskich obiektów kulturalnych, koncentrując się, co absolutnie nie powinno dziwić, na zaspakajaniu podstawowych potrzeb życiowych. Zatem dla instytucji dziedzictwa stanowić mogą nie lada wyzwanie związane z rozwojem publiczności, dialogiem międzykulturowym i społeczną odpowiedzialnością kultury. Obydwie grupy łączy różnorodność języków, jakimi się posługują oraz odmienność kulturowa, przekładająca się na decyzje konsumenckie. Okoliczności te stawiają przed instytucjami kultury nowe wyzwania – rozwijanie kompetencji międzykulturowych oraz adekwatne podejścia do kształtowania oferty.
Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów patronuje wydarzeniu.